Według informacji podanej przez Los Angeles Times władze amerykańskiego stanu Maryland wydały oficjalną, choć warunkową zgodę na rozpoczęcie przez The Boring Company budowy pierwszej części tunelu mającego w przyszłości połączyć Waszyngton z Nowym Jorkiem.

Według słów Larry’ego Hogana – przedstawiciela Gubernatora Maryland – zgoda dotyczy odcinka o długości 10,3 mili (ok. 16,6 km) mającego powstać pod częścią autostrady Baltimore-Washington Parkway będącej własnością stanu (pomiędzy granicą miasta Baltimore i autostradą stanową nr 175).

O założeniach dotyczących całej planowanej trasy pisaliśmy jeszcze w lipcu tego roku (z artykułem można się zapoznać tutaj).

Według Sekretarza Transportu Maryland – Pete’a Rahna choć słowo „transformacyjne” może być często nadużywane to w tym przypadku jest inaczej, gdyż technologia Hyperloop przeskoczy nad każdą technologią jaką dysponujemy obecnie i dodatkowo będzie obecna właśnie w Maryland.

“The word ‘transformational’ may be overused, but this is a technology that leapfrogs any technology that is out there today. And it’s going to be here.”

Ponadto stwierdził, w związku z dyskusją nad możliwym sposobem podejścia władz do nowej technologii, że w tym wypadku należałoby ją traktować tak jak inne obiekty znajdujące się pod drogami należącymi do stanu. Dlatego w sprawie Hyperloop wystarczyło wydać zwykłe pozwolenia na użytkowanie.

“We have all sorts of utilities beneath our roadways,”

“In essence, this didn’t need anything more than a utility permit.”

The Boring Company podziękowało władzom stanu za wsparcie, jednak nie ujawniło przy tej okazji żadnych dodatkowych informacji.

Władze miast, które znajdują się na potencjalnej trasie pierwszej nitki Hyperloop, do tej pory nie wyraziły zgody na budowę tuneli na terenach do nich należących – choć Burmistrz Baltimore – Caterine Pugh powiedziała, że nie może się doczekać nowych informacji na ten temat.

Ponadto dla dalszej budowy kluczowa będzie zgoda władz federalnych gdyż aż dwie trzecie terenu przez jaki przebiega autostrada Baltimore-Washington Parkway stanowi własność władz centralnych. Niestety do tej pory nie wypowiedziały się one w tej sprawie.

Według Pete’a Rahna – pierwszy odcinek Hyperloop ma mieć długość dokładnie 35 mil (ok. 56,3 km) i połączyć miasta Baltimore i Waszyngton. Podana długość trasy dokładnie odpowiada długości całkowitej Baltimore-Washington Parkway, która wynosi akurat 35 mil – więc najprawdopodobniej ten odcinek Hyperloop został wytyczony dokładnie pod tą drogą na całej swojej długości.

Źródła: latimes.com; źródła grafiki: hyperloop.global



Tagi: Baltimore, Elon Musk, Hyperloop, Maryland, The Boring Company, USA,

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz