YouTube

Program YouTube Partner czyli system który pozwala zarabiać kanałom na wyświetleniach reklam czeka nie mała zmiana. Firma poinformowała przed kilkoma dniami, że zamierza wyłączyć wyświetlanie się reklam na kanałach które mają mało wyświetleń. Próg ten ustalono na poziomie 10000 odsłon. Reklamy będą mogły być wyświetlane tylko w przypadku kanałów które osiągną ten pułap.

Co to zmienia? Na pewno pod górkę będą mieli początkujący twórcy których kanały nie generują takiej ilości odsłon chociaż należy zaznaczyć, że 10000 nie jest to jakaś nieosiągalna liczba. Zmiana może dotknąć przede wszystkim osoby które zarabiają na reklamach prowadząc kilka lub kilkanaście kanałów z małą ilością odsłon.

Google (właściciel Youtube przyp. red.) twierdzi, że zmiany które planuje wprowadzić są podyktowane głównie chęcią ochrony osób, które publikują swoje filmy na platformie. Gigant z Mountain View tłumaczy tę zmianę nagminnym procederem kopiowania filmów przez nieuprawnione osoby. Wiele kanałów powstało tylko i wyłącznie na „kradzionej” treści. Zwykle bywa, że te kanały generują niewielką ilość wyświetleń, ale powstają ich ogromne ilości.  Google chcę ukrócić takie działania odcinając dostęp do możliwości monetyzowania wyświetleń dla tego typu kanałów.

Zmiany wprowadzone w programie YouTube Partner mogą pozytywnie wpłynąć na jakość materiałów na platformie ponieważ nowa polityka może ograniczyć proceder udostępniania wątpliwej jakości filmów.



Tagi: Reklama, YouTube, YouTube Partner,

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz