Microsoft stworzy własny sklep z grami mobilnymi

Microsoft potwierdził, że w niedalekiej przyszłości powstanie sklep z grami mobilnymi, działający pod egidą marki Xbox. Usługa ma stanowić poważną konkurencję dla Google Play i App Store.
Microsoft planuje kolejną, bardzo zdecydowaną ekspansję w temacie gamingu — szef dywizji Xbox, Phil Spencer, potwierdził, iż w siedzibie giganta z Redmond trwają prace nad stworzeniem własnego sklepu z mobilnymi grami.
Nowa usługa ma korzystać z rozpoznawalnej marki Xbox i będzie się skupiać głównie na mobilnym gamingu, choć oczywiście nie można wykluczyć umieszczenia w nim pozycji niepowiązanych z tą tematyką.
Sklep ma rozpocząć swoją działalność już w przyszłym roku, a Microsoft liczy na rozpoznawalność marek związanych z Activision Blizzard. Mowa tutaj chociażby o mobilnych grach z serii Call of Duty, a także jednej z najbardziej popularnych gier na smartfony — Candy Crush Saga.
Ich wykorzystanie miałoby jednak stać się możliwe dopiero po sfinalizowaniu przejęcia wspomnianego koncernu, co miałoby wydarzyć się — według planów Microsoftu — jeszcze w tym roku. Na plany giganta z Redmond z pewnością nieprzychylnie patrzą Google i Apple, które prawdopodobnie musiałyby w ten sposób podzielić się częścią zysków z innym technologicznym potentatem. Można więc spodziewać się, że uruchomienie usługi poprzedzi szereg batalii u regulatorów rynkowych, związanych z pojęciem monopolu i konkurencji na rynku mobilnym.