Tesla dostała 2,85 mld KRW grzywny w Korei Południowej za rzekomą fałszywą reklamę

Zakres jazdy pojazdów elektrycznych produkowanych przez Teslę pogrąża się w zimnej pogodzie nawet o 50,5 procent w stosunku do tego, jak są one reklamowane w Internecie.
Południowokoreański regulator antymonopolowy powiedział, że nałoży 2,85 mld KRW (około 18 crore) grzywny na Teslę za to, że nie poinformowała swoich klientów o krótszym zasięgu jazdy swoich pojazdów elektrycznych (EV) w niskich temperaturach.
Korea Fair Trade Commission (KFTC) stwierdziła, że Tesla przesadziła z “zasięgami jazdy swoich samochodów na jednym ładowaniu, ich opłacalnością paliwową w porównaniu z pojazdami benzynowymi, a także wydajnością swoich Superchargers” na swojej oficjalnej lokalnej stronie internetowej od sierpnia 2019 r. do niedawna.
Zasięg jazdy samochodów amerykańskiego producenta EV pogrąża się w zimnej pogodzie nawet o 50,5 procent w stosunku do tego, jak są one reklamowane online – podała KFTC w oświadczeniu we wtorek.
Tesla nie mogła być natychmiast osiągnięta w celu uzyskania komentarza.
Na swojej stronie internetowej Tesla zapewnia zimowe wskazówki dotyczące jazdy, takie jak wstępne klimatyzowanie pojazdów z zewnętrznymi źródłami zasilania i korzystanie z jego zaktualizowanej aplikacji Energy, aby monitorować zużycie energii, ale nie wspomina o utracie zasięgu jazdy w temperaturach poniżej zera.
W 2021 roku Citizens United for Consumer Sovereignty, południowokoreańska grupa konsumencka, powiedziała, że zasięg jazdy większości EV spada nawet o 40 procent w niskich temperaturach, gdy baterie muszą być ogrzewane, z Teslą cierpiącą najbardziej, powołując się na dane z krajowego ministerstwa środowiska.
W zeszłym roku KFTC ukarał niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz i jego koreańską jednostkę grzywną w wysokości 20,2 miliarda wonów za fałszywą reklamę związaną z emisją gazów przez pojazdy osobowe z silnikiem Diesla.
W poniedziałek Tesla poinformowała o rekordowej produkcji i dostawach pojazdów elektrycznych w czwartym kwartale, ale nie trafiła w szacunki Wall Street, obciążone problemami logistycznymi, spowalniającym popytem, rosnącymi stopami procentowymi i obawami przed recesją.
Najcenniejszy na świecie automaker dostarczył 405.278 pojazdów w ostatnich trzech miesiącach roku, w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street na poziomie 431.117 pojazdów, według danych Refinitiv. W tym samym okresie rok wcześniej firma dostarczyła 308 600 pojazdów.